Każdego dnia tysiące ludzi stara się dodzwonić do placówek medycznych i umówić na wizytę lekarską. Nadal są miejsca, w których przyjść trzeba osobiście. To czasem “trudne” oczekiwanie. Angielska służba zdrowia National Health Service (NHS) wdraża nową aplikację mobilną, która ma bardzo ułatwić kontakt pacjenta z lekarzem.
Jubileuszowy prezent
W tym roku angielska służba zdrowia obchodzi 70-lecie. Aplikacja jest poniekąd prezentem na ten jubileusz. Głównym wykonawcą aplikacji są oddziały NHS Digital oraz NHS England. We wrześniu tego roku aplikacja była wstępnie testowana. Od grudnia wszyscy mieszkańcy Anglii będą mogli pobrać aplikację za pośrednictwem na smartfony z systemem operacyjnym IOS lub Android. NHS nie zamierza poprzestać na tym i planuje dalej udoskonalać aplikację. Co więcej — w przychodniach ogólnych i szpitalach ma pojawić się darmowe WIFI, które umożliwi korzystanie z aplikacji.
Proste funkcje, które ułatwiają życie
Aplikacja ma za zadanie w szybki sposób umówić na wizytę do lekarza. Daje również możliwość przedłużania recept na przyjmowane wcześniej leki oraz przeglądania dokumentacji medycznej. Kolejnym plusem jest możliwość połączenia z nr 111 – wszystko po to, by otrzymać niezbędne informacje dotyczące zaobserwowanych objawów chorobowych.
Poprzez aplikację każdy pacjent będzie mógł również zarejestrować się jako dawca narządów i zadecydować o sposobie zarządzania jego opieką na koniec życia.
„Technologia przemieniła nasze życie”
Jeremy Hunt, angielski sekretarz zdrowia i opieki społecznej uważa, że podstawowym zadaniem aplikacji jest rozwiązanie problemów zdenerwowanych pacjentów, próbujących każdego ranka umówić się telefonicznie na wizytę u lekarza rodzinnego. Hunt zauważył również, że: “technologia przemieniła nasze życie codzienne w branżach takich jak bankowość, podróże czy zakupy. Zdrowie liczy się dla nas o wiele bardziej, a nagrodą za taką samą cyfrową rewolucję w opiece zdrowotnej jest nie tylko wygoda, ale także dłuższe i lepsze życie”.
Natomiast Matthew Swindells, dyrektor krajowy NHS England stwierdził, że: “nowa aplikacja przeniesie NHS na wiodącą pozycję, umożliwiając wszystkim naszym pacjentom korzystanie z technologii cyfrowej do przejęcia opieki zdrowotnej i kontaktowania się z NHS w sposób, który im odpowiada”.
To proste rozwiązanie ma też oczywiście swoje potencjalne zagrożenia, dotyczące bezpieczeństwa danych medycznych. Warto jednak pamiętać, że rozwijają się nie tylko aplikacje, ale również systemy ochrony danych. Połączenie tych dwóch obszarów przyniesie dobre rozwiązania.
Opracowanie własne/Redakcja
Źródło: